Deel dit artikel
-

Ex-Hyvers in mobiele telefonie

De TMG financiert een nieuwe virtuele mobiele operator (MVNO) Bliep van voormalige Hyvers. Zelfs de merknaam komt er vandaan. Maar Hyves ontkent er iets mee te maken te hebben.

Het nieuwe bedrijf zet zich af tegen ‘torenhoge roamingkosten in het buitenland, een klantenservice waar je 60 cent per minuut voor betaalt en andere trucjes die ervoor zorgen dat jij elke maand met een enorme telefoonrekening zit. Wij zijn een groep jongeren die in de telecomwereld zijn gedoken.’

Belangrijkste initiatiefnemer is Robert van Hoesel, CEO van Embassy of Brands en consultant bij Youngwave.

De kersverse virtuele mobiele operator (MVNO) Bliep zoekt momenteel programmeurs, zo blijkt uit een vacture. Daarin staat dat Telegraaf Media Groep het bedrijf financiert en ondersteunt.

De merknaam Bliep werd vorig jaar al gedeponeerd bij het Benelux Merkenregister en in februari overgeheveld naar TMG-dochter Hyves. Woordvoerster Rebecca Rijnders van Hyves zegt dat Bliep geen activiteit is van Hyves en er ook geen relatie is met Hyves Mobile. “Het gaat om ex-Hyvers.”

Volgens Van Hoesel is Bliep evenmin een initiatief van TMG. Bliep is louter opgezet uit “frustratie en onvrede van de jongeren betrokken bij de website Whatthebliep.’

TMG zal wel financiële en facilitaire steun bieden, zo beaamt hij. “Dat de merknaam geregistreerd staat op naam van Hyves hebben wij ook opgemerkt, het is u vast niet onbekend dat de organisatie van TMG en haar onderdelen flink door elkaar lopen.”

Verder wil Van Hoesel nog niets kwijt, zo laat hij per email weten, behalve dat de prijsbreker binnen enkele weken gelanceerd moet worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Karel

1. Merknaam is eigendom van Hyves
2. TMG financiert Bliep

En toch willen ze zich voordoen als vrijgevochten jongens?
Heel doorzichtig!
Denken ze nu echt dat hun doelgroep zo dom is?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond